Wymiary grafik na Facebooku

Wymiary grafik na Facebooku 2022

Szata graficzna stanowi ważny element komunikacji za pośrednictwem social mediów. Nawet najciekawszy kontent bez atrakcyjnej i dobrze dopasowanej grafiki może mieć trudności z przebiciem się i przyciągnięciem uwagi odbiorców. Dzięki odpowiednio dobranej grafice post ma szansę na osiągnięcie bardzo dobrych wyników organicznych. Dodatkowo spójna komunikacja wizualna buduje odpowiedni wizerunek marki, pozwala jej zostać zapamiętaną i równocześnie zbudować wrażenie braku przypadkowości podejmowanych w social mediach działań.

W czasach, kiedy treści na social mediach, w tym Facebooku towarzyszą nam niemal cały czas w tle naszych codziennych czynności, ważne są te elementy, które pozwolą nam zatrzymać przy sobie odbiorcę na dłużej. Takim elementem są właśnie grafiki, to na nie zwracamy uwagę przeglądając treści na tablicy na Facebooku. Jeśli dana grafika przekłuje uwagę odbiorcy – ten chętniej zapozna się z zawartością profilu czy treścią danego wpisu.

Sprawdź nasze usługi! 🔥

Instagram
Facebook
YouTube

Dlaczego odpowiednie wymiary grafik na Facebooku są tak ważne?

Każda treść, którą wrzucamy na nasze konta – prywatne czy też firmowe, służy jakimś celom. Aby te mogły zostać efektywnie zrealizowane konieczne jest odpowiednie przygotowanie grafik. W tym procesie warto wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze dobór odpowiednich wymiarów grafik powinien być dla nas istotny, ponieważ efekt wizualny jest perfekcyjny – nie mamy widocznych pikseli, grafika jest ostra.

Po drugie unikamy problemu uciętej grafiki, co mogłoby zaburzyć przekaz.

Po trzecie – odpowiadamy na potrzeby algorytmów Facebooka, dzięki czemu zyskujemy szansę na większe zasięgi organiczne.

Czwarta kwestia to zagadnienie, które często stanowi zagwozdkę nawet dla doświadczonych użytkowników Social Mediów – dobrze dobrana grafika będzie dobrze wyświetlać się na różnych urządzeniach. Chodzi tu głównie o problem związany z wyświetlaniem cover photo na urządzeniach mobilnych. Szykując „zdjęcie w tle” bardzo często uwzględniamy jego wymiary, które poprawnie wyświetlają się na wersji komputerowej serwisu. Jednak w wersji mobilnej cover wyświetlany jest w tak zwanym kadrze centralnym, w związku z tym warto zwrócić uwagę, żeby wszystkie kluczowe dla nas treści czy elementy grafiki znajdowały się właśnie w tym obszarze. W przeciwnym razie użytkownicy Facebooka, przeglądający go na telefonach ich nie zobaczą. A pamiętajmy, że na co dzień wielu użytkowników korzysta z wersji mobile.

 Idealne wymiary grafik na Facebooku 2022

Jakie więc wymiary grafik dla poszczególnych form ich publikacji dostępnych na Facebooku należy uznać za optymalne obecnie, w roku 2022? Poniżej wyjaśniamy i rozwiewamy wszystkie wątpliwości.

Zdjęcie profilowe

Na pierwszy ogień – zdjęcie profilowe. Chyba nie musimy tłumaczyć jak ważny to element profilu, zarówno prywatnego (wówczas nasze zdjęcie pozwala innym użytkownikom na szybką identyfikację, że profil jest nas), jak i firmowego. W przypadku profili należących do organizacji najczęściej stosowany jest tu logotyp.

Tu jednak ważna kwestia.  Zdjęcie profilowe wyświetlane będzie wewnątrz okrągłej ramki, mimo że my wgrywamy kwadratową grafikę. Jej minimalny wymiar powinien wynieść 400 × 400 px, dopuszczalne są jednak także większe przy zachowaniu tych proporcji, czyli na przykład 900 x 900 px. Warto wgrać większy rozmiar, bo jeśli użytkownik kliknie w zdjęcie i je otworzy, zobaczy plik lepszej jakości. Wspomniana okrągła ramka sprawia, że powinniśmy pamiętać, aby w narożnikach grafiki nie było kluczowych dla nas elementów.

 Zdjęcie w tle

Drugi typ grafiki na Facebooku to wspomniane już zdjęcie w tle, czyli cover photo. Facebooka zaleca dla zdjęcia w tle wymiar 851 x 315 px. Jednak bardzo często wykorzystywanym rozmiarem jest także 1200 x 628 px. Minimalny dopuszczalny rozmiar to 400 x 150 px, ale nie zalecamy jego stosowania, bo zdjęcie będzie słabej jakości.

Tu jeszcze raz warto wspomnieć o kadrze centralnym – czyli istotnej różnicy w wyświetlaniu covera na komputerach i telefonach. W wersji komputerowej wyświetlany jest rozmiar 820 x 312 pikseli, natomiast w wersji mobile widoczne jest 400 x 150 pikseli.

Zdjęcia w postach

Wisienka na torcie to grafiki do naszych postów.  Tu Facebooku daje nam większą dowolność, dozwolone są zarówno zdjęcia poziome i pionowe, jak i grafiki kwadratowe (tu wielu użytkownikom może na myśl przyjść skojarzenie z Instagramem i słusznie). Mini lany dopuszczalny rozmiar grafiki to 600 na 315 pikseli. Dobre efekty wizualne osiągniemy stosując grafikę o wymiarze 1200 na 630 pikseli.

Warto omówić jeszcze Facebook Ads czyli grafiki do reklam na Facebooku. Tu wymiar zależny będzie od lokalizacji, w której reklama będzie wyświetlana.  W przypadku prawej kolumny minimalne rozmiary dla grafiki wynoszą 254 x 133 px. Reklamy w aktualnościach powinny mieć minimalny wymiar 600 x 600 px. Zalecana jest rozdzielczość 1080 x 1080 px, taka sama jak w przypadku Facebook Stories.

Warto pamiętać, że każdorazowo przed publikacją danej treści można przetestować wygląd grafiki, aby podejrzeć jak będzie się ona prezentowała. Pozwoli to na naniesienie niezbędnych poprawek przed publikacją materiału.