Kto to jest influencer

Kto to jest influencer?

W mediach społecznościowych, a już nawet w telewizji, coraz częściej możesz, spotkać się z pojęciem influencer. I tak jak młode osoby zazwyczaj nie mają problemu z wiedzą na ten temat, tak inaczej wygląda to u nieco starszych.Słowo influencer jest stosunkowo młode i odnosi się ono do osób, które cieszą się dużą popularnością w świecie online. Dzięki takiej rozpoznawalności, mają oni możliwość wpływania na innych oraz na podejmowane przez nich decyzje. Influencerzy w przemyślany sposób budują wokół siebie grono lojalnych odbiorców, z którymi łączą ich wspólne zainteresowania i mniej lub bardziej, autentyczne relacje. Dlatego coraz silniej zaznacza się ich obecność w świecie mediów, reklamy czy marketingu – przynosząc im konkretne dochody z tego tytułu.

Kto to jest influencer mem

Influencera łączy trwała relacja z masowymi odbiorcami, którzy dość mocno się z nim identyfikują. Stąd wynika, że influencer wykorzystuje swoje opinie i poglądy do umiejętnego oddziaływania na zgromadzoną wokół siebie społeczność. W pewnym sensie łączy on w sobie cechy przywódcy i lidera opinii. Można więc przyjąć, że influencerzy to osoby, które prowadzą bloga, vloga, profil na Facebooku, Instagramie, YouTube lub innym serwisie społecznościowym, a zgromadzona wokół nich społeczność liczy co najmniej kilkaset osób.

Czym zajmuje się influencer?

Główne zajęcie każdego influencera to bycie aktywnym w mediach społecznościowych. Za tą aktywnością kryją się: zdjęcia, relacje oraz współprace z różnymi markami. Co ważne, w tym ostatnim, jedyne co Cię ogranicza to tylko Twoja wyobraźnia. Takie osoby zapraszane są również na różnego rodzaju imprezy i eventy. Coraz częściej osoby ze świata Internetu zapraszane są także do różnego rodzaju programów telewizyjnych, jak na przykład popularne śniadaniówki.

Ile zarabia influencer?

Wiele osób stara się znaleźć konkretną odpowiedź na to pytanie. Wraz z rozwojem influencer marketingu, bazującego właśnie na popularności tych internetowych twórców – zainteresowanie influencerami wzrasta. Co ciekawe, niewielu influencerów posiada cennik, w tradycyjnym rozumieniu tego słowa, a na ostateczną cenę współpracy może wpływać kilka ważnych czynników. Poznaj najważniejsze z nich.

ile zarabiają influencerzy

Zasięgi

Firmy, które decydują się na współpracę barterową z youtuberami czy blogerami o szerokim zasięgu, mogą być zaskoczone wysokością wyceny, jaką otrzymają od influencera. Bardzo często w całym procesie pośredniczy agencja, działająca w imieniu danej osoby. Jeśli konkretny produkt lub usługa nie będą wystarczająco atrakcyjne dla twórcy, możliwość współpracy w zamian za produkt jest raczej znikoma. Zasięg i profesjonalizm influencera, to czynniki, które mają największy wpływ na wycenę współpracy. Im są one wyższe tym więcej będziemy musieli zapłacić za taką kolaborację.

Rodzaj aktywności

Współpraca z influencerami może przybierać rozmaite formy. Może się rozpocząć od pojedynczego lokowania produktu na zdjęciu, unboxingu produktów na YouTube, przez dokładną recenzję produktu czy przeprowadzenie konkursu dla obserwatorów na Instagramie, aż po bardziej złożone akcje promocyjne: udział w konferencji lub wyjeździe, użyczenie swojego wizerunku marce oraz stworzenie cyklu wpisów. Znaczna część influencerów dopiero na podstawie otrzymanego od firmy brie fu, jest w stanie zaproponować dokładny plan aktywności na swoim kanale oraz wartość takiej współpracy.

dlaczego warto współpracować z influencerem

Kanał promocji

Cena zależy także od kanału, na którym ma pojawić się promocja marki. Rzecz jasna nie ma tutaj stałej reguły i może się czasem okazać, że np. reklama na Instagramie u danego influencera, wyniesie więcej, niż na blogu innego o zbliżonym zasięgu.Dokonując zestawienia kilkuset ofert otrzymanych od influncerów można przy tym zauważyć, że najwyższych wynagrodzeń oczekują promotorzy na Youtube, z dużą ilością subskrybentów. Na kolejnym miejscu znalazły się stawki blogerów za wpis dotyczący produktu, opatrzony profesjonalną sesją zdjęciową. Z kolei niższe ceny oferują oni za wpis bez dodatkowych zdjęć z produktem bądź artykuł, w którym produkt pojawia się jedynie jako wzmianka wśród innych poruszanych tematów.

Długość kontraktu

Na rozmaitych eventach branżowych influencerzy często podkreślają, że najbardziej odpowiada im długotrwała współpraca z markami. Decydując się na taki model, firma również może wynegocjować dużo korzystniejsze stawki za poszczególne działania promocyjne. Zwolenniczkami długotrwałej współpracy są m.in. DEYNN, promująca sklep internetowy gymglamolur.com czy markę kosmetyczną APIS.

Marka

W influencer marketingu (pojmowanym nieco szerzej) produkt często jest odrzucany ze względu na opinię twórcy i politykę prowadzenia bloga czy vloga. Składniki produktu, wizerunek marki czy określona branża, mogą zadecydować o tym, że influencer zwyczajnie nie będzie chciał włączyć się w kampanię. Cena za promocję może okazać się jednak niższa dla produktu, z którym twórca się utożsamia i na co dzień go używa. Nie potrzebuje bowiem całego scenariusza działań, a pomysły na kampanię są często zaczerpnięte prosto z życia. Ma to również wpływ na autentyczność w odbiorze całej promocji i udziału influencera w budowaniu społecznego odbioru marki.

źródła pozyskiwania klientów

Jak wygląda współpraca z influencerem?

Na pytanie – co ma bezpośredni wpływ na sukces we współpracy z influencerami, nie sposób udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Bardzo dużo zależy od oczekiwań każdej ze stron, które należy określić jeszcze przed rozpoczęciem działań. Dlatego szczególnie ważne jest zdefiniowanie celów, jakie ma realizować kampania promocyjna.

zarobki influencerów

Jak dobrać influencera?

Jednym z najważniejszych elementów, decydujących o udanej kampanii jest znalezienie odpowiedniego influencera. Efektem dobrze zrealizowanej promocji – powinna być długofalowa współpraca, podczas której pozostaje się w stałym kontakcie z influencerem, przez cały okres trwania kampanii. Wpływ wyboru influencera na sukces kampania wydaje się co prawda oczywisty, Jednak na co warto zwrócić uwagę? Z pewnością trzeba dobrze przeanalizować grupę docelową, wiarygodność influencera oraz stopień zaangażowania jego fanów. Tylko w takiej sytuacji można mówić o udanej współpracy.

jak rozliczyć się z influencerem

Jak zostać influencerem?

Praca influencera z całą pewnością jest ciekawa. Ponadto wysokie zarobki, nowe możliwości oraz rzesza obserwujących ty tylko trzy zalety bycia rozpoznawalnym. Wielu użytkowników portali społecznościowych, takich jak Instagram, zastanawia się jak można zostać influencerem i czy to w ogóle możliwe. W tym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad, które pomogą Ci wybić się na Instagramie oraz zdobyć dużą liczbę followersów.

Bądź aktywny

Aktywność na Instagramie to lajkowanie oraz komentowanie postów innych użytkowników. Dzięki temu zwrócisz ich uwagę na swój profil, a oni z pewnością będą chcieli odwdzięczyć się tym samym. Swoje zainteresowanie możesz okazać także na inne sposoby. Dobrym pomysłem jest zachęta do rozmowy z Tobą, na przykład w komentarzach czy DM, czyli prywatnej wiadomości. Możesz to zrobić za pomocą ankiet, okienek na pytania czy ciekawego opisu, który zakończy się pytaniem o opinię.

Publikuj regularnie

Regularność to fundament dobrego, a przede wszystkim rozpoznawalnego konta na portalach społecznościowych. Szacuje się, że optymalną liczbą postów są 3-4 tygodniowo. Zapewne sam przyznasz, że nie są to wygórowane liczby i jest to jak najbardziej możliwe. Obrobienie zdjęcia, napisanie opisu oraz dodanie oznaczeń nie powinno zająć dużo czasu, a może przynieść niebywałe efekty. Dodatkowo, dzięki tak zoptymalizowanej ilości zdjęć nie zanudzisz ani nie przytłoczysz swoich obserwujących. Wręcz przeciwnie – będą oni czekać na kolejne nowości.

Uruchom konto biznesowe

Konto biznesowe na Instagramie daje szereg możliwości, a najważniejszą z nich są rzecz jasna statystki, które pomogą Ci określić takie rzeczy jak: kiedy publikować posty, kto ogląda Twój profil, jaka jest Twoja grupa docelowa, skąd pochodzą i w jakim wieku są followersi. Z taką darmową pomocą, prowadzenie konta stanie się jeszcze prostsze.

Używaj hasztagów

Hasztagi, czyli słowa lub frazy poprzedzone charakterystyczną kratką – # – pomogą Ci posegregować Twoje zdjęcia. Jak to działa? Kiedy dodasz aktywny hasztag do opisu pod Twoim zdjęcie, będzie się ono wyświetlać innym użytkownikom, którzy obserwują dany znacznik lub szukają z nim postów. Dzięki temu Twój profil będzie wyświetlany większej ilości osób, a to daje ci szansę na zdobycie nowych obserwujących. Instagram umożliwia Ci dodanie aż 30 hasztagów w jednym poście, my jednak uważamy, że to stanowczo za dużo. Używaj max 10 tagów w opisie. Pamiętaj, żeby nie dodawać hasztagów zakazanych, które obcinają zasięgi.

Kup lajki i followersy

Zakup lajków jak i obserwujących nie jest już tematem tabu, a z usług tego typu serwisów korzysta coraz większa rzesza fanów. Jest to tani i najszybszy sposób na zdobycie zdumiewających wyników na swoim profilu. W naszej ofercie znajdziesz zarówno polubienia i followersów. Obie te usług są w atrakcyjnych cenach z możliwością dodania personalizacji, a nasza wyszkolona kadra pracownicza będzie w stanie ułożyć specjalną ofertę tylko dla Ciebie.

Najpopularniejsi Influencerzy w Polsce

1. _rl9 – 20 mln obserwujących na Instagramie

2. annalewandowskahpba – 3,3 mln obserwujących na Instagramie

3. veronicabielik – 3,2 mln obserwujących na Instagramie

4. frizoluszek – 2,9 mln obserwujących na Instagramie, a 4,42mln subskrypcji na YouTube

5. wojciech.szczesny1 – 2,8 mln obserwujących na Instagramie

6. wersow – 2,7 mln obserwujących na Instagramie

7. zusjeofficial – 2,4mln obserwujących na InstagramieZródła: Instabaza.pl, Wikipedia.org

Influencer – kto to jest i ile zarabia? – podsumowanie

Praca influencera to nie tylko przyjemności, ale również obowiązki, o których często nie zdajemy sobie nawet sprawy. Wielu osobom wydaje się, że jest to banalnie proste i łatwe. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że coraz więcej influencerów pokazuje swój dzień od podszewki, dzięki czemu możemy przekonać się jak to naprawdę wygląda. Jednak z pewnością jest to przyjemniejsze niż tradycyjna praca na tak zwanym etacie.