Jak skontaktować się z Facebookiem?

Jak skontaktować się z Facebookiem?

Powodów, by skontaktować się z Facebookiem może być naprawdę sporo. Najpierw jednak musimy sobie uzmysłowić czym jest Facebook. Jest to największy na świecie portal społecznościowy, który ma nawet 3 miliardy kont. Podczas awarii strony czy aplikacji lub problemów z kontami każdy może pomyśleć tak jak my i chcieć to zgłosić lub dowiedzieć się co się dzieje. Jeśli nagle powstanie kilkadziesiąt milionów zgłoszeń, to raczej marna szansa, że otrzymamy odpowiedź.

Sprawdź nasze usługi! 🔥

Instagram
Facebook
YouTube

Kiedy podjąć próbę kontaktu z Facebookiem a kiedy tego nie robić?

Zacznijmy od tego, w jakiej sytuacji raczej nie podejmować próby kontaktu z Facebookiem. Po pierwsze, kiedy portal nie działa Tobie i Twoim znajomym. Jeśli jest to portal globalny, to Facebook już pracuje nad jego naprawą, a sytuacje, że tracono dostęp do Facebooka na kilka godzin zdarzały się już w historii.
Również nie warto kontaktować się w przypadku problemów typu zawieszanie się portalu czy długie ładowanie strony internetowej. Może masz chwilę słabszy Internet lub po prostu serwer Facebooka jest przeciążony. Na pewno pomocy nie otrzymasz zgłaszając problem Facebooka, a jeśli rzeczywiście kłopot jest po ich stronie – to na pewno po jakimś czasie go rozwiążą.
Warto kontaktować się z Facebookiem w przypadku kilku problemów:
  • Zgłoszenie nieregulaminowego postu o treściach związanych z pornografią czy nawoływaniem do agresji,
  • Problem z kontem, typu jego kradzież,
  • Bezprawne wykorzystywanie treści i łamanie praw autorskich, wstawianie zdjęć bez zgody czy ośmieszanie.

Jak skontaktować się z Facebookiem?

Niewątpliwie najprościej będą miały osoby znane lub prowadzące duże konta znanych marek. To dzięki nim Facebook zarabia najwięcej, więc także priorytetowo takie osoby obsługuje, jeśli chodzi o jakiekolwiek problemy. Dla osób posiadających duże, dochodowe konta na portalu przeznaczono specjalną witrynę Facebook Business, gdzie można zgłaszać swoje problemy na przykład z kontem. Konsultanci pomogą je rozwiązać i nie ma co się przejmować, jeśli języki obce nie stanowią u Ciebie mocnej strony – wszystko można załatwić po polsku przy pomocy czatu tekstowego na Messenger lub rozmawiając (to rzadsza opcja).
Dla zwykłych użytkowników, kiedy chcemy coś zgłosić najprościej będzie wykorzystać do tego automatyczne formularze. W przypadku chęci zgłoszenia jakiegoś postu czy konta, naruszenia dóbr, praw autorskich czy innych problemów związanych z publikowanymi treściami – warto po prostu wykorzystać stosowne do tego narzędzia, na przykład przy poście lub profilu rozwijane menu (trzy kropki) i po prostu dokonać zgłoszenia. W przypadku problemów z kontem (o ile możemy się zalogować), to w opcjach również są miejsca do zgłoszenia problemów z kontem.
Kiedy nie możemy się zalogować na prywatne konto lub zostało ono ukradzione – jedyna opcja to zmiana hasła i odzyskanie dostępu do konta przy pomocy maila. Jeśli nie jest to możliwe to nie pozostaje nic innego jak poinformować o tym swoich znajomych i zacząć zgłaszać konto jako kradzione, lecz często pozostaje to bez reakcji Facebooka. Spowodowane jest to faktem nadużyć przy zgłaszaniu i większość takich skarg czy zgłoszeń była bezpodstawna, dlatego dzisiaj trudno cokolwiek uzyskać, no chyba, że posiadasz popularne konto i pomoże Ci dział biznesowy.

Czy istnieje możliwość skontaktowania się telefonicznego z działem pomocy Facebook?

Niestety Facebook nie udostępnia takiej możliwości, prawdopodobnie dlatego, że utrzymanie tylu linii telefonicznych i konsultantów (przejście na automaty w przypadku rozwiązywania trudnych problemów raczej nie jest korzystnym i pomocnych rozwiązaniem) byłoby po pierwsze zbyt drogie, a po drugie pochłonęłoby do tego zadania zbyt wielu pracowników.
Tak samo jest w przypadku kontaktu mailowego – Facebook postawił na pełną automatyzację i udostępnia możliwość zgłaszania problemów tylko przez gotowe formularze dostępne w serwisie internetowym Facebook oraz w autoryzowanej aplikacji. Nie istnieje żaden uniwersalny adres email z suportem, gdzie można zgłaszać swoje problemy.