Jak zweryfikować konto na Instagramie

Jak zweryfikować konto na Instagramie w 2022

Nie od dziś wiadomo, że oszuści bardzo często podszywają się pod osoby publiczne. Pół biedy, jeśli robią sobie po prostu żarty lub tworzą fanpage z powodu wielkiego zamiłowania do swojego idola. Znacznie gorzej, jeśli są to konta fejkowe i służą do wyłudzania pieniędzy. Niestety wiele osób wtedy daje się na to nabrać i chcąc pomóc dają się oszukać. Pewnego czasu było tworzone wiele kont najlepszego polskiego piłkarza Roberta Lewandowskiego, wstawiano rozmowy z nim jako transmisję na żywo – oczywiście po niemiecku, więc wielu Polaków nie było w stanie zweryfikować o czym jest ten live, a w opisie były linki do zrzutki czy numer konta, jakoby Robert Lewandowski promował pomoc biednym dzieciom czy tworzył zapisy na spotkania z nim.

To właśnie przez takich oszustów Instagram kilka lat temu wprowadził możliwość weryfikacji kont. Charakteryzują się one dodatkowym, niebieskim znacznikiem przy nazwie w formie ptaszka, i oznacza to, że konto zostało oficjalnie zweryfikowany przy pomocy danych osobowych z dowodu osobistego czy paszportu.

Sprawdź nasze usługi! 🔥

Instagram
Facebook
YouTube

Kto może mieć konto zweryfikowane na Instagramie?

Po pierwsze konto zweryfikowane może należeć zarówno do osoby fizycznej, firmy jak i organizacji. O weryfikację konta nie mogą się za to ubiegać wszelkie fanpage czy konta tematyczne np. „kochamy zwierzęta” czy „najpiękniejsze miejsca na świecie”. Oczywiście, o ile nie stanowią zastrzeżonej, zarejestrowanej nazwy firmy czy marki. Dodatkowo można zweryfikować tylko jedno konto na osobę lub firmę i na tym koncie musi znajdować się zdjęcie profilowe związane z tą osobą lub marką, musi mieć minimum jeden post na koncie oraz biogram. Zakazane są za to wszelkie linki do innych portali czy kont.

Oczywiście zwykły, szary człowiek raczej nie uzyska statusu zweryfikowanego, nawet jeśli spełni wymagania i wyśle dokumenty potwierdzające tożsamość. Ta możliwość została zarezerwowana tylko dla osób znanych, często wyszukiwanych w Internecie oraz dużych marek, firm i organizacji, które w sieci są najzwyczajniej znane.

Jakie wymagania trzeba spełniać aby dostać weryfikacje na Instagramie?

Jednak jaka popularność jest potrzebna do zdobycia niebieskiego znaczka? Tego nie wie nikt, trzeba być po prostu osobą publiczną lub znaną marką. Konta status zweryfikowanego otrzymują zarówno w przypadku 7 tysięcy obserwujących jak i 10 milionów obserwujących, nie ma na to reguły – wszystko zależy od tego, czy Instagram uzna osobę lub firmę jako znaną, chętnie wyszukiwaną w Internecie i istnieje ryzyko, że ktoś może chcieć się pod nią podszywać.

Mniejsze firmy starają się o weryfikację z powodu budowy statusu i zaufania przed swoimi klientami, zaś większe firmy czy światowi idole są po prostu narażeni na wiele fejkowych kont i chcą wyraźnie pokazać, które ich konto jest zarządzane przez nich.

Przed złożeniem aplikacji warto jest przygotować do tego swoje konto. Do tych zadań należy zbudowanie odpowiedniej, dużej grupy obserwatorów, napisanie perfekcyjnego biogramu, który jednoznacznie mówi, kogo lub jaką markę konto reprezentuje i wgraj profesjonalne zdjęcie profilowe przedstawiające osobę lub markę, do której należeć ma konto. Weryfikacją zarządzają prawdziwi ludzie, a nie systemy, więc nikogo nie oszukasz. Musisz być po prostu gotowy na weryfikację.

Dlaczego powstała weryfikacja na Instagramie?

Funkcja ta ma zabezpieczyć osoby i firmy, które mają swoich fanów przed zszarganiem ich opinii czy dokonywania oszustw przy pomocy ich danych, a nie weryfikować każdego obywatela na świecie, który ma prywatne konto na Instagramie i śledzi go 20 czy 30 znajomych.

Jak przejść proces weryfikacji konta – konto osobiste?

Jeśli posiadasz konto autentyczne, czyli nie udajesz kogoś kim nie jesteś i nie prowadzisz konta związanego z daną dziedziną czy zainteresowaniem, np. śmieszne kotki czy porady maturalne z matematyki. Dodatkowo jesteś unikalny i aktywny, posiadasz uzupełnione dane konta i przede wszystkim jesteś osobą znaną lub prowadzisz profil danej firmy czy marki i masz na to całkowitą zgodę osób decyzyjnych, odpowiadających i będących właścicielami firmy to możesz starać się o weryfikację tylko jednego konta.

W przypadku osób prywatnych zazwyczaj wystarczy wejść w ustawienia konta, wybrać opcję konto, następnie „poproś o weryfikację”, uzupełnić odpowiednie dane typu imię, nazwisko, data urodzenia, uzupełnić dokumentacją, zazwyczaj wystarczy dobrej jakości zdjęcie dowodu osobistego czy jakiegoś rachunku, przesłać tą prośbę do Instagrama i poczekać od 24 do 72 godzin na decyzję.

Jak przejść proces weryfikacji konta – konto firmowe?

W przypadku chęci zweryfikowania konta marki lub firmy jest troszeczkę inna procedura. Najłatwiej jest, gdy się prowadzi jednoosobową działalność, gdyż wystarczy skan dowodu osobistego oraz rachunek wystawiony na firmę lub inne dokumenty potwierdzające zdolności decyzyjne w firmie. Gdy chodzi jednak o dużą markę lub firmę składającą się z zarządu droga może być nieco trudniejsza i Instagram nawet po wstępnej, prawidłowej weryfikacji składającej się z dokumentów poświadczających zdolności decyzyjne firmy u danej osoby może prosić o dodatkowe dokumenty. Ma to całkowicie zabezpieczyć markę przed niechcianymi fejkowymi kontami. Na pewno do weryfikacji nie wystarczy zdjęcie pieczątki czy ogólnodostępnych dokumentów.

Czy weryfikacja może zostać cofnięta?

Odpowiedź brzmi tak. W przypadku kont nieaktywnych od długiego czasu czy osób, które złamały zasady prowadzenia konta zweryfikowanego, na przykład popularna osoba posiadająca zweryfikowane konto zmieniła zdjęcie profilowe i nazwę, sugerując, że jest kimś innym to praktycznie natychmiast straci weryfikację konta. Tak samo może być w przypadku działalności, która może nosić znamiona oszustwa. Instagram bardzo szybko wyłapuje łamanie regulaminu i zazwyczaj od razu blokuje takie konta.